מעל לרגלית הנהג בצד ימין של האופנוע.
אסור שגובה נוזל הבלם יהיה מתחת לחצי המיכל.
*גובה נוזל הבלם משתנה בהתאם למצב שחיקת הרפידות. באופן טבעי ככל שהרפידות נשחקות מפלס הנוזל יורד והוא
עולה חזרה כאשר מחליפים את הרפידות לחדשות.
באופנועים בד"כ משתמשים בנוזל בלם מסוג
DOT4 בלבד, אין להוסיף ו/או לערבב
כל חומר אחר למערכת הבלמים.
במידה והבחנת שחסר נוזל בלמים לפי הבדיקות הנ"ל אין להוסיף מיד נוזל בלם אלא יש לבדוק את משאבות וצינורות הבלם מחשד לנזילות וכן לבדוק את מצב רפידות הבלמים מחשד לשחיקת יתר. כעת בדוק את תפעול ידית ורגלית הבלם.מחשד ל"ספוגיות" ו/או חוסר תפקוד.
אזהרה!
בכל מקרה של אי וודאות ו/או חשד לאי תקינות פנה למוסך מורשה להתייעצות וטיפול בבעיה.
אזהרה!
נוזל הבלם יכול להוות סכנה בבליעה או
במגע עם העור. במקרה בליעה פנה דחוף
לרופא מטפל. במקרה של מגע עם העיניים
או העור שטוף היטב עם מים.
אזהרה!
נוזל הבלם הוא חומר שעלול לגרום נזק למשטחים מצופים ו/או צבועים במידה ונשפך נוזל בלם על חלקים באופנוע שטוף מיד בהרבה מים.
בדיקת רפידות הבלמים
בדוק את רפידות הבלמים הקדמיות והאחוריות בהתאם להוראות הבאות.
יש להסתכל על הרפידה כמתואר בשרטוט
מספר 3. אם עובי הרפידה דק מדי והשחיקה הגיעה עד לסוף הקטע המחורץ, חובה לגשת למוסף מורשה להחלפת רפידות הבלם. הבדיקה תתבצע ע"י מבט חזותי מחזית ו/או מאחרי האופנוע כלפי הנקודות המסומנות בחיצים בשרטוטים 1 ו-2.
בצע את הבדיקות הבאות כל יום.
1.נזילות במערכת הבלם הקדמי ו/או
האחורי.
2.סדקים ו/או חתכים בצינורות הבלם.
3.בדוק תפעול ידית ודוושת הבלם.
4.שחיקה של הרפידות ו/או דיסק הבלם.
5.בדוק הפעלה של נורת הבלימה בפנס
האחורי ע"י לחיצה על ידית הבלם
הקדמי וע"י לחיצה על דוושת הבלם
האחורי.
שים לב!
*את הטיפולים והתיקונים בבלמים יבצע מוסך מורשה בלבד.
*נהיגה עם בלמים שחוקים מורידה את
איכות הבלימה ויכולה לגרום לתאונה.
*אחרי החלפה של רפידות בלם קדמי או
אחורי, טיפול בדוושת ו/או בידית הבלם.
יש השתמש בבלמים בצורה עדינה
ובזהירות עד שהרפידות יתאימו את עצמן
לדיסק ותושג יכולת בלימה מרבית
----------------------------------------------------------------------------------------------
כל הזכויות שמורות©
אין לצלם / להעתיק ולבצע שימוש מסחרי מכל סוג ומדיה באתר ובתכניו
ללא אישור בכתב ומראש מבעלי טופ-גאן אופנועים.