כדי לפתוח את המכסה, הכנס את מפתח
ההצתה , לחץ ביד אחת על חלקו הקדמי של הפקק כלפי מטה וסובב את המפתח בכיוון השעון. משוך את המכסה בחלקו הקדמי כלפי למעלה בעזרת המפתח.
כדי לסגור את המכסה הכנס את המפתח, הורד את המכסה בחלקו הקדמי כלפי מטה עד מגע. כעת סובב שוב את המפתח ימינה, ובוא בזמן, לחץ על חלקו הקדמי של המכסה כלפי מטה, המשך להחזיקו לחוץ וסובב את המפתח שמאלה עד לנעילה.כעת ניתן להוציא את המפתח.
אזהרה!
* בעת מילוי דלק כבה מנוע וסובב את
המפתח למצב כבוי . לעולם אל תתדלק
ליד אש , ניצוצות או מקור חום.
* אל תמלא דלק מעבר לקיבולת.
* המנע ממגע גוף או נשימה של הדלק.
שמן מנוע
חיי מנוע ארוכים תלויים באיכות השמן
ובתדירות החלפתו. בדיקה יומית של
כמות השמן והחלפתו בזמן חשובים
להארכת חיי המנוע.
בדיקת כמות השמן
ניתן לבדוק את כמות שמן המנוע באחת משתי הדרכים הבאות:
1. כאשר המנוע קר וכבוי החזק את האופנוע במצב ישר (כמו שהוא במצב נסיעה) ובדוק את כמות השמן בחלונית שבצידו הימני/שמאלי של המנוע כמופיע בשרטוט (בהתאם לדגם האופנוע)
2. כאשר האופנוע חם (לאחר נסיעה ו/או פעולה של כ 10 דקות לפחות) כבה את המנוע, המתן כ 2 עד 5 דקות, יישר את האופנוע (כמו שהוא במצב נסיעה) ובדוק את השמן בחלונית שבצידו הימני של המנוע כמופיע בשרטוט.
גובה השמן צריך להיות בין שני הקווים כמופיע בשרטוט, רצוי לדאוג לכך שתמיד גובה השמן יהיה לפחות מעל חצי החלון וקרוב לקו העליון.
*באופנוע המצויד במדיד שמן הבדיקה תתבצע ע"י טבילת המדיד כאשר האופנוע במצב ישר ובדרך כלל בלי להבריג את המדיד . ישנם יצרנים המורים אחרת לכל דגם אופנוע בהתאם להוראות היצרן .
שים לב !
אל תבדוק את גובה השמן כשהאופנוע נשען על המעמד הצידי.
1. לעולם אל תתניע את המנוע אם גובה השמן מתחת לקו התחתון.
2. היזהר שלא להוסיף יותר מדי שמן מעבר לקו העליון. נסיעה בחוסר שמן תגרום להרס כללי של המנוע.
נסיעה בעודף שמן תגרום ללחץ פנימי במנוע ולפריצה של אטמים, נזילות, שריפה מוגברת של שמן, עישון וירידה בביצועים.
* הוסף שמן לפי הצורך ובדוק פעם נוספת את גובה השמן לאחר ההוספה.
*חלק גדול מהטיפולים כאן מיועד גם לבעלי וספות .
שים לב!
בדוק את גובה השמן לפני תחילת הנסיעה כל יום. האופנוע בנוי כך שישנה אפשרות לשריפה של שמן מנוע גם כשאין תקלה.
צריכת השמן של המנוע אינה קבועה ויכולה להשתנות עם הזמן.
לכן גם אם אינך צריך להוסיף שמן לאחר מספר בדיקות, המשך לבדוק את גובה השמן באופן סדיר כל יום.
(צריכה של עד כליטר לאלף קילומטר נחשבת לסבירה).
שמנים ודלקים הם חומרים רעילים לכן, המנע ממגע עם העור והעיניים, המנע מנשימה של אדים.
כמובן שבאופן שיטתי מומלץ לטפל באופנוע ב מוסך אופנועים ואין הכתוב כאן בא מבקום זאת.
עם זאת ניתן לקבל במאמר זה מידע רב וחשוב בכל הנוגע בטיפול הנוגע לשימון האופנוע ושימוש נכון בשמנים באופנוע.
----------------------------------------------------------------------------------------
כל הזכויות שמורות©
אין לצלם / להעתיק ולבצע שימוש מסחרי מכל סוג ומדיה באתר ובתכניו
ללא אישור בכתב ומראש מבעלי טופ-גאן אופנועים.