בדיקות ותחזוקת האופנוע
בדיקות שגרתיות
דלק- בדוק שאין נזילות מהמיכל, משאבה, מאיידים וצינורות.
שמן- בדוק שאין נזילות מהמנוע.
צינורות הפליטה- בדוק שאין דליפות והדק ברגים משוחררים.
כבלים- בדוק תנועה חופשית וניקיון מאבק בוץ וכדומה.
מזלג קדמי
בדוק אם ישנם רעשים מהמזלג בזמן הזזת הכידון.
בדוק שאין חופש בציר ההיגוי והכידון נע
ימינה ושמאלה בחופשיות.
בולם זעזועים אחורי
בדוק שאין נזילות שמן ובולם הזעזועים נע
בתנועה הדרגתית תוך שיכוך הקפיציות.
מצבר
באופנועים המצוידים במצבר "ללא טיפול"
אין צורך לבדוק או לספק תמיסה למצבר. המצבר ממוקם תחת כסא הנהג , בד"כ.
באופנועים במצוידים במצבר עם הטיפול יש לבדוק מים מזוקקים בכל תא בנפרד ולמלא עד קו המקסימום המצוין על המצבר .
ניקוי המצבר
אם הצטבר לכלוך ו/או קורוזיה על המצבר ניתן לנקותו כך:
1. כבה את המנוע למצב OFF.
2. פתח את המושב ואת אוחז המצבר.
נתק את קוטבי המצבר.
3. נקה את המצבר מאבק ולכלוך עם מים
נקיים קרים ו/או פושרים.
4. החזר את הקטבים למקומם ומרח עליהם משחת הגנה (ניתן להשתמש בווזלין) .
* חלודה ו/או קורוזיה ניתן לנקות במברשת
פליז רכה.
שים לב!
*הרחק את המצבר ממקור אש.
* בזמן חנייה לתקופה ארוכה יש לנתק את
המצבר.
* כדי לנתק את המצבר חובה לנתק תחילה
את הקוטב השלילי (מינוס) לאחר מכן את
הקוטב החיובי. בזמן חיבור מחדש יש
לפעול בסדר הפוך קודם כל לחבר את
(+) ולאחר מכן את (-).
* הדק את קוטבי המצבר בעדינות כדי
למנוע את שבירתם.
* חיבור לא נכון של החוטים יכול לגרום נזק
ושריפה של מערכת החשמל.
* אין להטעין מצבר בתוך האופנוע.
מטען לאופנוע ניתן להשיג בטופ-גאן אופנועים כמו כן ניתן להשתמש במטען זה גם לטעינת הרכב שברשותכם .
מסנן אוויר
אם מסנן האוויר סתום ביצועי המנוע יחלשו, צריכת הדלק תגדל, המנוע יעשן, ואף יגרם לו נזק.
* מסנן האוויר נבדק ע"י המוסך בטיפולים,
ומוחלף לפי הצורך.
* אם זיהית בעיה כנ"ל ו/או אם אתה
משתמש באופנוע בתנאי חול ואבק
יש לנקות את המסנן ו/או להחליפו
לעיתים תכופות יותר פנה למוסך לצורך ביצוע הטיפול הנדרש.
כבל האצה
חובה לבדוק מדי פעם את מצב ה"חופש"
של כבל ההאצה.המרווח המומלץ בד"כ הוא בין 0.5-1 מ"מ. הבדיקה תתבצע ע"י משיכה קלה כלפי מטה של הכבל בנקודה שבה הוא מתחבר למקשר הכיוון. אם ה"חופש" לא מתאים להמלצות הנ"ל ניתן לכוון את הכבל ע"י שחרור של אום מספר 1 ולאחר
מכן סגירה או פתיחה של חלק מספר 2 בהתאם לצורך עד להגעה לכיוון הנכון.
כעת הדק בעדינות את אום מספר1 לחלק מספר 2 הכיוון יתבצע אך ורק ביד.
לאחר סיום הכיוון יש לסובב את הכידון ימינה ושמאלה עד הסוף ולוודא שהכבל לא נמתח יותר מדי ובכל מצב נשמר החופש הרצוי.
אזהרה!
כבל גז מתוח מדי עלול לגרום להיתפסות של הגז ולתאונה.
תמיד בבואך למוסך הקפד על כל האמור לעיל
---------------------------------------------------------------------------------
כל הזכויות שמורות© אין לצלם / להעתיק ולבצע שימוש מסחרי מכל סוג ומדיה באתר ובתכניו ללא אישור בכתב ומראש מבעלי טופ-גאן אופנועים .
|