שימוש בתיבת הילוכים באופנוע
תפעול תיבת ההילוכים
התחלת נסיעה
משוך את ידית המצמד והמתן רגע. העבר להילוך ראשון ע"י לחיצה על רגלית ההילוכים כלפי מטה. סובב את ידית
ההאצה לכיוונך ובאותו זמן שחרר את המצמד בהדרגתיות. כשהמצמד יוצמד האופנוע יתחיל לנוע קדימה. כדי להעביר
להילוך גבוה יותר, האץ בהדרגתיות, שחרר את הידית ההאצה, לחץ את המצמד בהדרגתיות והחלף הילוך. שחרר את המצמד והחל לסובב את ידית ההאצה.
אזהרה!
החלפת הילוך במהלך סיבוב מסוכנת ויכול לגרום להחלקה. דאג להוריד הילוך לפני הפנייה כדי לקחת אותה בבטיחות.
בנהיגה רגילה יש לשמור על סיבובי המנוע בתחום היעיל כדי לשמור על נסיעה חלקה ויכולת תגובה של המנוע בכל זמן.
האצה !
עם הגברת המהירות יש לעלות את ההילוכים בהתאם לצורך כאשר ניתן להעלות את סיבובי המנוע לפי רצון הרוכב ולפי מידת הכוח הנדרשת.אולם אין יעילות ב"משיכת" ההילוכים לסיבובי מנוע גבוהים מדי, במיוחד בהילוכים הנמוכים.
בהילוכים הגבוהים יותר ניתן "למשוך " את סיבובי המנוע אולם בשום מקרה ובכל הילוך אין להגיע עד ל"קו האדום" בשעון סיבובי המנוע.
האטה !
בזמן האטה יש להוריד את ההילוכים בהתאם לקצב ההאטה הדרוש אולם חובה להתאים קודם כל את מהירות הנסיעה להילוך שנבחר לפני שמורידים את ההילוך. זאת ע"י הרפיה מידית ההאצה ובלימה הדרגתית.
*הורדת הילוך במהירות גבוהה מדי עלולה לגרום לעליית סיבובי המנוע בצורה מסוכנת, פיצוץ מנוע, שבירת תיבת ההילוכים, נעילת הגלגל האחורי,
איבוד שליטה החלקה ותאונה.
* האט לפני הורדת הילוכים.
*תפעול שגוי של תיבת ההילוכים עלול לגרום לנזקים למנוע, לתיבת ההילוכים וכן לתאונה.
כדי לשמור על המנוע ועל תיבת ההילוכים יש להתאים את מהירות הנסיעה לפני העלאה או הורדה של הילוכים בהתאם לצורך.
*אסור לנהוג כאשר הרגל נוגעת ו/או לוחצת על רגלית ההילוכים שלא בזמן החלפת הילוך, דבר זה יגרום להרס של המנוע ושל תיבת ההילוכים.
שים לב!
כאשר תיבת ההילוכים במצב סרק (בניוטרל) תדלק בלוח השעונים נורה ירוקה. בכל מקרה שחרר את המצמד
לאט וודא שאכן ההילוך במצב סרק.
רוב האופנועים מצוידים ב תיבת הילוכים בעלת חמש מהירויות כאשר שילוב ההילוך הראשון מתבצע ע"י לחיצה כלפי מטה של הרגלית. וכל שאר ההילוכים ע"י לחיצה כלפי מעלה.
כמתואר בתמונה מעלה. כדי להחליף הילוך באופן נכון, לחץ על ידית המצמד, ושחרר את ידית ההאצה בזמן שאתה מחליף הילוך. אחרי שהוחלף ההילוך, הרפה את לחיצתך מהרגלית ואז תחזור הרגלית למצבה הרגיל כשהיא מוכנה להחלפה הבאה.
לחץ את הרגלית למעלה כדי לעלות הילוך ולחץ למטה כדי להוריד הילוך. הילוך סרק ממוקם בין הילוך ראשון לשני. כדי להעביר להילוך סרק הרם או הורד את הרגלית בין הילוך ראשון לשני לפי הצורך. אין אפשרות להעביר יותר מהילוך אחד בכל פעם. חובה להרפות את הלחץ מהרגלית לאחר כל החלפה. בהעברה מהילוך ראשון לשני שים לב שמהלך הרגלית ארוך יותר כדי לדלג על הילוך הסרק וכנ"ל בעת ההורדה מהילוך שני לראשון.
*נסיעה בשטח הררי
בעלייה בשטח הררי, האופנוע מאבד ממהירותו במצב כזה יש להוריד להילוך נמוך יותר כדי שהמנוע יפעל בתחום הסיבובים היעילים ולא יאבד את כוחו.
בנסיעה בירידה ניתן להוריד להילוך נמוך כדי שהמנוע יבלום את האופנוע, אבל יש לשים לב שהמנוע לא עולה לסיבובים גבוהים מדי (מתקרב לקו האדום) דבר שעלול לגרום נזק למנוע.
*הזהר ממאמץ יתר וחימום של המנוע.
----------------------------------------------------------------------------------------
כל הזכויות שמורות© אין לצלם / להעתיק ולבצע שימוש מסחרי מכל סוג ומדיה באתר ובתכניו ללא אישור בכתב ומראש מבעלי טופ-גאן אופנועים.
|