כולנו משתמשים בתורת ניהול סיכונים.
לרוב, נעדיף לבטח עצמנו מפני סיכונים, מאשר לקחת סיכון.
גם חברות הביטוח משתמשות בתורת ניהול סיכונים.
גם הן מעדיפות לבטח עצמן מפני סיכונים. רוב חברות הביטוח משתמשות ב- "טבלת סיכונים" בכדי להעריך מחירי הפוליסה.
חברת ביטוח, בדיוק כמונו, תעדיף שלא לקחת סיכונים: אם הרכב שלכם ישן ונטול אמצעי זהירות, מחיר הפוליסה ינסוק.
זו הסיבה בגינה ביטוח לרכב דו-גלגלי יקר מרכב רגיל. חברות הביטוח רואות אופנועים כסיכון.
הן סבורות כי קל יותר לגנוב אופנוע וכי בעליו משקיעים פחות באמצעי זהירות והגנה.
בנוסף, חברות הביטוח סבורות כי אופנועים נקלעים ליותר תאונות והנזק ממשי יותר
ולכן, מעלות הן את מחירי הפוליסה לביטוח חובה וביטוח מקיף.
באופן עקרוני, אין שום הבדל בין פוליסות ביטוח רגילות לאלו של אופנוע.
עם זאת, ההבדל יתבטא בכל זאת במחירי הפוליסה.
להלן הפוליסות המוצעות לבעלי אופנועים:
• ביטוח חובה – אין שום הבדל בין רכב רגיל לרכב דו-גלגלי, בעניין ביטוח חובה.
כל רכב מנועי בישראל, לרבות אופנוע, מחויב בביטוח חובה. הביטוח מגן על הנוסע מפני נזקי גוף לעצמו ולהולכי רגל.
לאחרונה, עלו לכותרות נהגי האופנועים במחאה על מחירי ביטוח החובה.
• ביטוח מקיף – ביטוח זה מסייע במקרה של נזק רכוש לאופנוע שלך (לרבות בתאונה או גניבה).
שווי הפוליסה תלוי באופנוע עצמו ובנהג. למרות יעילותו, בשל מחירו, רבים מעדיפים לוותר על ביטוח מקיף
ולקחת את הסיכון של גניבת האופנוע.
• ביטוח צד ג´ – מגן על בעל האופנוע מפני תביעות של נזק לכלי רכב אחר, בתאונה.
הביטוח ישלם אך ורק במידה והתאונה באשמתך.